Saturday, January 23, 2010

Slide scanner & white balance

From Europe

Δεν έχει σημασία ποιο μοντέλο έχω (Plustek 7300), αλλά το γεγονός ότι μπορώ και δίνω νέα ζωή στα παλιά μου slide.
Προ ψηφιακής εποχής, η φωτογραφία αφορούσε σχεδόν αποκλειστικά slides. Αγαπημένα μου τα Fuji Velvia 50 (το 100 ήταν χρωματικά ψυχρό), το Kodak E200 (μάλλον το πιο βολικό από ταχύτητα και από ακρίβεια χρώματος, χωρίς να είναι ψυχρό) και το Kodak 100 extra color (το φτηνό consumer, το επαγγελματικό Ε100VS δεν μου άρεσε το ίδιο).
Η εμπειρία να προβάλω τα slides μου στην mate οθόνη ήταν φανταστική. Όμως δεν είναι το ίδιο εύκολο με το να τα βλέπω στην οθόνη του υπολογιστή μου. Όλα στην ψηφιακή εποχή είναι απείρως πιο εύκολα, πιο φθηνά και η ποιότητα της εμπειρίας υψηλότατη - σαφώς ανώτερη από τα εκτυπωμένα αρνητικά.
Αποτέλεσμα: τα slide είχαν μείνει ξεχασμένα στα κουτιά εδώ και λίγα χρόνια.

Τώρα με το σχετικά ποιοτικό scanning έδωσαν νέα ζωή και μου έδωσαν την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσω τι μου αρέσει στην φωτογραφία και τι μπορώ να βελτιώσω στις ψηφιακές μου λήψεις.
Το πιο σημαντικό είναι η ισορροπία χρώματος. Τα slides ήταν σχεδιασμένα για άπλετο ηλιακό φως μεσημεριού. Αποτέλεσμα ήταν τα χρώματα του απογεύματος να είναι πολύ πιο ζεστά. Με την ψηφιακή μου χρησιμοποιώ auto-white-balance με αποτέλεσμα να χάνεται αυτό το ζεστό χρώμα.

Φυσικά και μπορώ να αλλάξω την θερμοκρασία χρωματος και την ισορροπία του λευκού μετά την λήψη (χρησιμοποιώ GIMP για σύνθετα, Google Picasa για πιο απλά) αλλά ποτέ δεν μένω ικανοποιημένος με όποια ρύθμιση και επιστρέφω στο default. Θα δοκιμάσω πλέον να χρησιμοποιώ ως white balance το λευκό φως και θα δούμε το αποτέλεσμα.

No comments: